tisdag 27 januari 2015

Några extra intervaller på bandet

Det fanns ingen tid att ge sig ut på lunchen idag utan jag fick vänta fram till klockan blev tre innan det dök upp en lucka i schemat då jag kunde smita in på gymmet. 
Båda löpbanden var lediga så det var bara att sätta igång. Planen för dagen var 4x4min i 16km/h med generös joggvila två minuter. 
Tänkte mig totalt 40minuter på bandet. Ställde in det på 0,5% lutning. 
Efter 8minuters uppjogg satte jag igång. Den första gick bra med lugn kontrollerad andning. Redan under den andra började dock magen krångla och jag var glad att jag var ensam i hörnet på gymmet. 
När jag kom halvvägs genom den tredje fick jag jobba mera med andningen och sedan i den fjärde blev det svårare med magen. När den var över fick jag tvärstoppa bandet och springa ut på toa. 
Den extra pausen gav mig litet extra energi så jag ökade lutningen till 1,1%. Efter 30s uppjogg körde jag en femte. Tänkte sedan att det skulle bli ytterligare en efter 1,5 minuters vila. Nu var jag dock rejält trött och fick kämpa för att det skulle bli något alls. När det återstod 45s fegade jag ur och sänkte och fick litet nerjogg. 9km på 40minuter är okej för mig. Nu vet jag att det borde gå 6x4 i 3:45 tempo.  Nästa gång. 
Vi ger oss inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar