måndag 12 januari 2015

Korta pass räknas de?

Idag var det tjockt med folk på gymmet. Lång kö till löpbanden. Jag använde väntan till att köra litet benstyrka och bensprattel. Efter en kvart hade många tröttnat på att vänta men då hade jag inte riktigt ron att köra de 45 tänkta minuterna, så det blev 5km i 13kmh och sen två minuter i 16kmh för 25 runda minuter. Litet kort för att det skall kännas som ett riktigt givande pass. Egentligen behöver jag komma igång med fler 12-15km rundor för att få igång kilometermaskinen, men med nuvarande väderbild ser det inte ut att hända snart.
När jag kom hem hade jag ärende att hämta en nyckel, och då tänkte jag passa på att fylla på med några kilometer till, men hårdpackad snö på vägen, och lätt duggregn var inte så kul, så efter 3,5km gav jag upp. Så dagen blev 9km lång i alla fall.
Hm.
Vi ger oss inte

1 kommentar:

  1. Såklart dom räknas... ...frågan är snarare om löpband verkligen räknas :-)

    SvaraRadera