torsdag 15 januari 2015

Korta snabba intervaller på bandet

Idag var det begränsat med tid, och därför fick det bli ett förkortat pass på bandet igen. Idag stod kortintervaller på schemat, och det var inte läge att göra det ute i alla fall. Korta intervaller är nästan det enda som är mer än uthärdligt på löpband. Känns nästan som att man bara ställer sig där också är det gjort. 
15x200 skulle det vara. Jag bestämde mig för att köra med joggvila och sen köra intervallerna på 17kmh. Hade inte riktig disciplin att hålla jämn joggvil-längd, men så att pulsen gick ner något. 
De första fem rasslade till och kunde ta ganska kort joggvila. Tillät en minut som setvila. Under det andra setet gick det litet tyngre, främst började jag få problem med andningen, då det satt en kråka i nosen och störde och jag inte riktigt kunde fräsa ut den. Men jag höll ihop, utan att öka längden på vilan för mycket. När jag satte fart på tredje setet fick jag sällskap av en tjej på bandet intill som också sprang snabba kortintervaller men med ståvila. Då blev det bättre fart igen och jag kände mig starkare och ökade på nästsista till 17,5kmh. 200m är ungefär 40 drygt sekundet. Den sista petade jag i 18,1 och körde på i drygt 90s för att fylla upp till 25minuter. Sen joggade jag ner en och en halv minut, tills jag stod på sex kilometer. Ingen volymfyllare, men bra att få igång benen. Hade gärna gett mig ut för att fylla ut mängden, men det kanske blir imorgon.
Vi ger oss inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar