onsdag 14 januari 2015

Från uppstart av löpträning till en viss distans passerats.

Jag roade mig med att titta på litet distanstränings och tävlingsstatistik. Hur lång tid tog det från jag började springa tills dess att jag sprang 10km, 15km osv och sedan när tävlade jag på olika distanser. Jag höll på i trekvarts år innan jag vågade mig på milen. Den tog 56minuter. Två månader senare sprang jag min första miltävling på 48minuter.
Nästa passering, 15km, dröjde ett halvår, men sen kom 20-25-30km med tätare mellanrum när jag började marathonträningen. Däremot dröjde det 22månader tills jag tävlade på halvmara distansen. Slutligen passerade jag 35-40km för första gången under första maran, 23månader efter jag satte igång med löpningen. 
Idag satte jag på mig broddarna och gav mig ut på favoritrundan. Det gick så där men trots allt fyra minuter snabbare än förra veckan, isen till trots. 
Vi ger oss inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar