onsdag 7 januari 2015

Snörunda på lunchen

En av mina favoritrundor går längs Huvudsta strand via Ulvsunda slott och Tranebergsbron ner till rålis. Det är perfekt för en lugn lunchmil. Litet platt och litet kuperat, mest asfalt där jag springer. Idag täckt av snö, så mycket att mina pureflow-skor fick broddar på sig. Nu tror jag inte att de gjorde varken till eller från. Jag känner att jag sprang fort igår och långt i förrgår, men kollegan ville ha lufssällskap. Ingen av oss kände för att sprinta något värst vidare. Jag tror inte vi hade någon kilometer under 5:10, och totalt hamnade vi på 55minuter. Fast efteråt kändes det mycket skönt och avslappnat. Precis som ett onsdagspass skall kännas. Bra helt enkelt. Men svettig, det blev man knappt. 
Vi ger oss inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar