tisdag 31 mars 2015

Intervallmil från Rydbo

Inspirerad av Lennart milensub-40 tänkte jag att jag skulle få till en variation på temat springa hem från tåget. Idag blev det därför 800m i ungefär femtempo och 200m snabbt. Tio sådana och jag var hemma på runt 48minuter.
Jag var sugen på att ge mig ut i solen redan på lunchen, men jag kände fortfarande av helgens långpass i låren så jag nöjde mig med en sväng till Kungsträdgården, en promenad alltså, efter en tur med tuben.
När tåget vid tjugo i sju stannade vid Rydbo station kändes det ganska otänkbart att springa fort. Jag hade dagen till ära satt på mig mina fjäderlätta Adidas och det var nog tur. Även om de inte är bäst på grovt grus så gick det riktigt bra och när jag närmade mig den första 200ingen var jag rejält taggad. Gasen i botten uppför den brantaste delen. Skönt att sedan få sträcka ut på flacken innan det gick nedför. Efter en fyra fem intervaller kom jag upp på asfalten och då gick det undan.
I vanliga fall är sträckan hem nio kilometer, men idag hade jag bestämt mig för en mil, och tio intervaller. Därför blev det en del svängar och extra krokar för att få de två sista spurterna på bra sträckor utan korsande vägar.
Tung start, men allt eftersom lättade det. Ett pass som var lätt att tycka om.
Tack Lennart!
Vi ger oss inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar