tisdag 17 mars 2015

Morgontrött men eftermiddagssnabb

Idag kunde vi skriva in drygt 18km på kontot. Det blev en riktig kalasdag man nästan önskar att det var loppdag. 
Det stod snabbdistans på schemat idag men arbetsdagen hade många möten inbokade. Därför tänkte jag att jag springer in ifrån tåget som förra veckan. 
Jag hoppade av i Mörby som sist men det var mycket stappligt och jag frös. Litet för lättklädd, ja, egentligen inte, men jag hade stelnat till på tåget. Det gick i styrfart, kanske 5:30 till en början. Sen kände jag att det var tvunget att titta på utsikten bland buskarna. Därefter gick det litet bättre. Blev omcyklad av en kollega. 
Tuffade på men nån snabbdistans blev det inte. 5:06 tempo över 9km. Jaja. 
Sen blev det litet mötesförflyttningar och jag kände mig riktigt fräsch. Bytte om och tog liksom förra veckan tåget till Rydbo. Jag hade inga högre ambitioner på fart eftersom jag sprungit på morgonen. Men jag tänkte jag provar och springa litet i typ marafart och det gick bra. Kändes härligt. Kunde öka hela vägen hem. Visserligen går det lätt utför men inte så att en boll rullar.  Sista kilometern i 3:57 tempo för totalt 9km i snitt 4:16.

Känns som att jag ofta är för feg och tror att jag ska ta slut, men dagens pass var helt kontrollerat närmast ett tröskelpass. Jag hoppas att detta betyder att det skall kunna bli sub90 på Kungsholmen runt i maj. 
Vi ger oss inte. 

1 kommentar:

  1. Såklart du kan göra sub 90 på kungsholmen runt, bara du är hel och frisk. Det ser jättebra ut om man tittar till dina pass.

    SvaraRadera