söndag 8 mars 2015

Ny Italienresa och långpass mot Göteborgs södra skärgård

Ytterligare en knepig vecka att hålla ihop träningsmässigt. Den kom att innehålla både en resa till Italien och en tur till Göteborgs södra skärgårdsöar. 
Målsättningen denna vecka var att få ihop 60km på fyra pass, varav ett långpass. 
Det började med ett bra lunchpass i tisdags. Tog svängen ut till Huvudsta för en vända i backen. Nu visade det sig att gångbanan var blockerad av arborister som beskar träden. Jag gjorde fem halvhjärtade backar innan jag satte av ut runt Ulvsunda o Traneberg i 4:20 tempo. Nöjd med totalt tolv kilometer kunde jag sätta mig på bussen till Arlanda. 
Onsdag morgon stack jag ut på en lugn 9kilometare innan härlig hotellfrukost. 
Hotell Astoria, en ny bekantskap, som ligger två kilometer från vårt tidigare hem. Hittade en bra och flack väg som jag sedan tänkte använda för ett maratempopass på torsdagen. Tyvärr satte magen stopp så jag fick avbryta efter samma nia som dagen innan. Fem minuter snabbare dock. 

Fredagmorgon i gryningen blev det flyg med Air Dolomiti. Europas kanske modernaste flotta av Embraer 195or som snabbt och behagligt lyfter en över alperna. Tyvärr hade de missat att värma kaffet i den termos de serverade mig ur. Men det fanns varmt kaffe. 
Fredagen vilade jag från löpningen för att ta ett längre pass på lördagen. 
Igår hade jag planerat in en återträff med några gamla kursare. Fick ett mail i veckan som upplyste mig om att det plötsligt gått 25 år sedan vi började plugga. 
Nå. Vi hade hyrt en bastu på en av öarna och skulle ta årets första havsdopp. Jag packade kläder och handduk i ryggsäcken och joggade iväg. 8kg vägde ryggsäcken och motvinden var kraftig men jag lunkade på ut till Saltholmen och fick knappt 23km på 1:50drygt. Sen fick jag vänta på färjan. Och började frysa. 
Men väl på färjan var man snart varm igen. Årets första bad var isande kalla men nu är de gjorda. 
Målsättningen om 60km stannade vid 53, men Vi ger oss inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar