torsdag 28 augusti 2014

400ingar på Kristineberg

Jag var litet osäker på vad jag skulle göra på lunchen idag. Vill passa på att utnyttja solen och värmen så länge det går, framför löpband. Jag bytte om till shorts och tshirt och joggade ut. Just när jag väntade på att klockan skulle docka med satelliterna så dök min kollega från första sträckan på Bellmanstafetten upp. Han ville ha sällskap ner på banorna på Kristinebergs IP och köra ett intervallpass. Han föreslog 400m med 200m joggvila. Jag tänkte mig 90s varv, men han föreslog 86. 
Väl nere pågick någon gruppträningsaktivitet där, men vi bad dem flytta sig så vi fick innervarvet. Vi joggade 300m, stretchade och hoppade litet spänstövningar innan vi drog iväg. Första gick på 78s. Kände att det inte var hållbart. De nästa fem orkade jag hänga med. De hamnade alla runt 86. Sen fick jag ta gåvila på de sista fyra. De gick långsammare, 87, 89 och 91, men sen avslutade jag med lätt illamående ett 80 varv. Snittet hamnade på 85,2s vilket motsvarar väl en 3:33 tempo. Det är bra för att vara jag. Nöjd kunde jag jogga tillbaka till kontoret.
Motivation=Autonomi + Kompetens + Samhörighet
Det fick vi lära oss på kvällens föreläsning på Innebandyklubbens årsmöte.
Vi ger oss inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar