måndag 8 december 2014

Mängdrekord?

När förkylningen går in på tredje veckan börjar man misströsta. Men eftersom löpardagboken finns där, kan jag med ett litet mått av lugn konstatera att det skett vid 10 tillfällen de senaste fyra åren. Det är inte hela världen. Det är tungt de första passen, men tillbaka kommer man. 
Fast just nu, när man fortfarande är sjuk och inte riktigt ser slutet, är det segt. Särskilt som jag missade ett fint långpass med brorsan. Men det blir fler tillfällen. Kanske redan på söndag. Rekordet under de senaste fyra åren är 21 dagars uppehåll. Det var i mars innan första maran. En blandning av överträning med höftproblem och förkylning. Men ett par nya skor gav fint resultat. Kanske ska man få ett par nya i jul?

Annat man hittar i dagboken var att jag slog nytt årsmängdsrekord den 23/11. Målet i år var att komma upp i 350mil men det föll redan under sommarmånaderna när träningen stördes av ett efterhängset skavsår. Innan förkylningen såg det ut att kunna bli 300 i alla fall, men nu blir jag glad om det blir mer än de 271 som jag har just nu.  
Nå, det var tänkt som ett grundbyggar år detta och nästa. OS går ju inte förrän 2016...
Vi ger oss inte

4 kommentarer:

  1. Hej Urban

    Det är rätt tänkt, man ska vara positiv. Det är långt till 2016.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Nisse, Man måste börja nånstans. Det har varit ett knepigt år ändå, så nu vill jag ha ett bättre -15.

      Radera
  2. Fin mängd du har. Själv brukar jag komma upp i ca 250 mil/år. Men som sagt. OS går ju inte förrän 2016 :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var rätt nöjd ifjol med mängden, men när det gick så fint i våras fick jag litet hybris...

      Radera