tisdag 23 december 2014

Långpass längs Roslagsbanan

Spännande dag idag. Som om det inte var dan före dopparedan så skulle lillkillen få en mjölktand lagad. Helt plötsligt känner man sig som en misslyckad förälder. Hallå när fick man hål i en mjölktand sist? Nå, han är yngst av fyra och de andra är hålfria och den äldsta är 18. Som tur var så var det smärtfritt och inte ens bedövning behövdes. 
Väl hemma fick han ta en stunds lugn framför minecraft och jag tog rn sväng ut. 
Tänkte mig till Rydbo och tillbaka längs Roslagsbanan. Det blir ungefär 18km och knappt en och en halv timma. Jag stack iväg i mina Saucony och det kändes inget från hälen. Tack Compeed. När jag lämnade asfalten blev det plötsligt litet mera ansträngande. Dels gick det uppför och på frost-täcke med förädiska isfläckar. Sen låg det större stenar på körvägen så det gällde att tima fotisättningen. Bra kuperad väg är det, och när man springer fort så känns det i låren. Det vågade jag inte idag. 
Halvvägs möter man detta.:

Här har någon (man kan gissa om man följer lokalpressen och FB) ställt ett stridsvagnshinder. Nå till fots passeras det enkelt även om väglaget inte tillät mig att hoppa över. 
Vände i Rydbo efter 48min/9km och sen ganska händelselös hemväg. Förutom att det skavde på lilltån. Hoppas att det hade med strumpvalet och inte skorna att göra. 

Hem och se till foten och sedan fortsätta julstädningen. 
Vi ger oss inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar