söndag 14 december 2014

Första söndagsrundan på lång tid


Jag fick en stund över efter diverse avslutningar under dagen och eftersom jag varit inne behövde jag komma ut. Jag snörde på mig adiosen för andra dagen i rad och stack ut. Ganska välklädd eftersom det var halt och halt betyder lugnt tempo, och ingen puls. 
Först tänkte jag långt, tre varv runt skäret, en halvmara, men så kände jag att jag var sugen på ett annat spår. Det är litet kortare, men mer kuperat. Den värsta delen strök jag för att slippa riskera en vurpa.
I början gick det riktigt lugnt, men allt eftersom gled jag in i en skön lunk. Tankarna svävade iväg åt olika håll, steget kändes bra. Inte ont någonstans, bara skönt gung hela vägen. Runt milen kändes det stabilt och jag ökade litet försiktigt hemåt. Till slut stannade jag klockan på en och en kvart över fjorton kilometer. Inget som kommer att kännas imorgon, men då är det vilodag. 
Framöver kommer fokus att bli en ökning av distanspassen från 7-10km till 12-15 som i våras. Ifjol den här veckan hade jag en svår förkylning som höll i sig fram till julafton. Sen körde jag 14dagar i sträck totalt 180km. Efter det började en mer strukturerad träning om 4-5pass i veckan. Dit skall jag nu.
Vi ger oss inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar