tisdag 16 december 2014

Löpbandsintervaller

Ont om tid idag. Bestämde mig för att köra korta intervallerna på bandet. Bestämde mig för 40s snabbt och 30 jogg. Ställde snabbt på 17kmh och jogg på 10. Lutning inställd på 0,5%. 
De första fem gick utan nämnvärd ansträngning, men då jag var litet seg i huvudet, iddes jag inte ändra hastigheten. Andra fem gick också bra, men nu började jag svettas. Känner mig fortfarande ovan vid att springa på band, och nu började jag undra om det verkligen gick så fort som 17kmh? När jag satte igång tredje setet (förlängde vilan efter den femte i varje set med knappt 30s) bestämde jag att köra bandet litet fortare. Sen glömde jag det när det väl blev dags och det var bara den sista som gick i 18,1kmh. Avslutade med några minuter i 12,5kmh. Totalt blev det med avsvalningen 6,76km på 35min. Var sugen på mera men tiden fanns inte då. Tar nog en sväng imorgon innan jobbets julmiddag. 
Annars kändes det perfekt i kroppen efteråt. Riklig endorfinbelöning som behövdes då jag hade en mötestät eftermiddag att ta tag i.
Vi ger oss inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar