torsdag 11 december 2014

Vi ger oss inte, vi börjar om

Feg eller modig? 
Smart eller dumdristig? Igår kände jag att förkylningen höll på att dra sig tillbaka och att jag nog med försiktighet kunde dra igång vinterträningen igen. 
Så idag på lunchen kunde jag med lugn i kroppen snöra på mig mina gamla pureflows igen och njuta av den milda decembersolen. 
Jag tog den lätta Kungsholmsrundan till stadshuset och tillbaks igen. En ytterst lugn sjua som landade i de bakre leden. Långsamt alltså. Jag hade bestämt att det inte skulle vara något svettdrivande tempo idag. Därför kändes det bra att även i detta tillstånd kunna springa i drygt fem tempo utan märkbaransträngning. Jo nu ljuger jag. På slutet undrade jag hur jag någonsin kunnat tro att jag ska kunna springa en hel mara fortare än så här. Jomen det har jag ju redan gjort två gånger. 

Väl tillbaka på jobbet gick jag in på gymmet och fick bekräftat en annan känsla och farhåga nu visade vågen 4kg mer än innan Stockholm marathon. Hm. Blir en tuff jul, för att inte tala om nyår. Nå planen är att repetera fjolårets lyckade julveckor då jag utan problem klämde in 170km på två veckor. Ser tillbaka på förra året som en riktig kalas säsong. Fram till förkylningen i maj. 
Hur som helst, vikten beror på att jag fortsatt äta som när jag tränar så det vänder snart. 
Passade på att köra litet situps planka och curls och vad det heter lår fram och bakböjmaskin. Tänker ta det några gånger i veckan framöver. 
Äntligen tillbaka igen. 
Vi ger oss inte 

1 kommentar:

  1. Alltid lika skönt när man får sätta igång igen efter en förkylning :-)

    SvaraRadera