onsdag 17 december 2014

Lite mera löpbandsintervaller

Det bjöds på julbordslunch på jobbet och dessutom skulle det bli julbord på kvällen. Det senare på Fotografiska. Gå dit! Titta på utställningen. Titta på utsikten. Men allvarligt besök restaurangen. Jag ska inte skriva mer om detta nu men vilka smaker...

Dessemellan ville jag bli svettig. Jag var litet småsur och allmänt trött och däst och ute snöade det ordentligt. Därför gick jag till gymmet. Båda löpbanden upptagna. Passade på att köra litet löpstyrka. Efter en kvart var jag ganska svettig och nu blev ett löpband ledigt. Men klockan hade hunnit bli ganska mycket. Jag tänkte köra 4x4min. Men först ville jag prova 2km i typ tröskelfart. Var ligger den i dagsläget? Chansar på strax över fyra min 14,8kmh. Kör drygt 8min vilar lugnt i 1minut och sedan 2x4min i samma tempo. Avslutar sedan med 2 min 3:45, 16kmh. Trött och nöjd summerar jag drygt 5km på strax under 21min. 
Jag tror att det var ett ganska bra tempoval. Kände inte av gårdagens tramp så detta hade med vila lätt kunnat bli 3x2km. Just nu har jag litet känningar i vänsterhöften och ner över knät så nu ska jag jobba vidare med de olika övningarna som jag använde mig av under förra årets uppbyggnad. 
Snö. Ha!
Vi ger oss inte 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar