onsdag 17 september 2014

Fängslande intervaller

Ny vecka med inbokad resa på tisdagen. Därför blev det schemaändring och jag kunde i måndags följa med kollegorna ut på Långholmen för ett intensivt backpass. Fyra varv från höger och fyra från vänster, det ena om 100 och det andra 90s. I teorin. I praktiken så satt det en del halvmara i benen så på femte började det kännas ganska tufft varför jag sedan bröt på det sjätte. Tog litet längre vila och kunde avsluta med två okej rundor. Jag hade inte ont någonstans, men det var litet allmänt tungt i vader och vänster lårs baksida. Det senare mitt akilleslår.
Sen skulle de andra tokflänga uppför västerbron på hemvägen, men då drog jag i handbromsen.
Eftersom tisdagen innebar utflykt så fick kroppen ordentlig vila och dessutom två nätters sömn innan det blev onsdag.
Idag var det länge osäkert om det fanns lunchtid att springa på, men tillslut så infann den sig. Fick sällskap utöver Fredhälls klippor och sedan runt Lilla Essingen allt i fem minuters skönt soltempo. Tillbaka i rålis ökade vi försiktigt till 4:50, för att ta följande fyra kilometrar längs norr mälarstrand och Kungsholmsstrand ibstrax under 4:30. De sista två hamnade vi på 4:15. Totalt 13km.
Känslan var lätt hela vägen, men det är den nästan alltid runt Kungsholmen, så det är inget tecken på hur formen är. 
Vi ger oss inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar