tisdag 14 april 2015

Baksidan av intervaller, aj mitt lår

Det gick inte så bra idag, även fast jag tyckte att förutsättningarna fanns. Kroppen kändes utvilad, lugn dag på jobbet, kanske litet halvdant väder, men åtminstone medvind. 
Jag tog tåget ut från stan till Hägernäs, ungefär 14km hem. Joggade upp genom Arninge centrum och startade klockan vid Ullnavägen och trampade på. Den första biten under motorvägen och ner mot krossen går lätt utför och det kändes bra, men när det börjadegå uppför mot Rydbokände jag hur det stramade från vänster lårs baksida och efter bara ett par hundra meter fick jag tvärstanna för att inte krampa ihop. Åtta minuter och knappt 2km. Stretchade och joggade försiktigt. När jag nådde Rydbo gick det bra att ta den andra intervallen, men tempot blev väsentligt lägre, runt 4:20kanske. Stretchade igen vid betongsuggorna innan Täljö. Kunde sedan kuta på igen ganska bra, även om terrängdelen är krävande, så tempot steg mot 4:30. Den fjärde går lätt utför, men vis av erfarenheten höll jag igen. Då jag kände att jag nog kunde behöva litet mera fart, tog jag en fyraminutersintervall på slutet.
Hemma inte alltför slut men med en del lår att jobba med summerar jag 14,5km. Imorgon lätt jogg till jobbet.
Vi ger oss inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar