tisdag 3 februari 2015

Nya försök till tröskelintervaller på löpbandet

Små små framsteg i den lilla lilla världen som är min löparvärld. För en månad sedan började jag med att springa regelbundet på löpbandet. Jag har testat olika former av intervaller, långa och korta och olika hastigheter. Favoriten på dessa veckor har varit 4x10 minuter tröskel. Den första vändan bestämde jag tempot till 14,5kmh. Då mäktade jag knappt med tre, och fick bryta upp de sista två i flera korta. Nästa gång gick det bättre men jag körde med 2minuters joggvila. Förra veckan blev det 4x4 minuter i 16kmh, som kanske var litet långsamt, eftersom jag kunde stiga av utan att kräkas.
Idag var det återigen dags för 4x10 men efter den första i 14,5kmh blev jag osäker. Tyckte känslan var för lätt, så de tre senare drog jag upp farten till 14,8kmh. Det visade sig vara perfekt tempo. Fast jag var övertygad om att det var det tempot jag hållit och att det var jobbigare idag. Fast det visade sig alltså vara ett steg framåt.  Bra för ryggen dessutom, som klarar löpbandet bättre än tjuvsläppen utomhus.  Femtio minuter och 11,5km blev dagens lunchpass. Ett litet steg framåt. Nästa gång kanske 15,1kmh. Bara för att. F.ö. Jubilerade mina Adidas Feather idag, 60mil gamla på ett år. Ungefär sextio pass. Litet stryk i meshen, men annars fortfarande fina. Tycker nästan bättre om dem än Adios-boosten.
Vi ger oss inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar