söndag 1 februari 2015

Långpass delat på två

Gårdagens väder låg kvar även idag och små mängder snöblandat regn gör löparlivet surt. Idag planerade jag ett tidigt långpass men jag kände när jag vaknade att det inte skulle funka. Istället hann klockan bli tre innan jag fick tid att ge mig ut. 
Planen var att springa runt på flera av de lokala gatorna hemikring och på så sätt få ihop dagens timmar. Redan efter ett par kilometer började magen trilskas så efter en halvtimma fick jag en kortare paus hemma med påfyllning av vatten. Varm men inte torr gav jag mig ut i det tilltagande snöfallet. De första kilometrarna kändes stabila efter den initiala uppvärmningen. Nu tog jag kända vägar och planen var att få ihop 20km. Jag halkade och snubblade på oplogade spåriga vägar men höll modet uppe trots två mellanlandningar i issjöar. Hade de gamla Asics Nimbussarna idag och det dröjer innan det blir de igen. Åtminstone om det här vädret fortsätter. Men sim vanligt. Vi ger oss inte. 

2 kommentarer:

  1. Nä, vi ger oss aldrig! Idag när jag var ute och sprang i snöovädret var de enda jag mötte löpare :-). Det är bara löpare ute när det är sånt här väder :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag känner att det har varit extremt påfrestande för ländryggen att ständigt behöva spänna sig för att hålla balansen. Är löpband fusk? :)

      Radera