söndag 6 juli 2014

Lätt mättnandskänsla

I mellansäsongsträningen som råder nu försöker jag mest få till pass för att hålla kontinuiteten. Helst den vanliga blandningen av långa lugna och någon form av intensiv kvalitet. Men ibland är det trögt att komma igång. Den här veckan har motivationen legat på botten men jag lyckades hålla mig över 55km för tredje veckan i rad. 
Eftersom jag tävlade helgen efter maran så blev återhämtningen något rumphuggen. Sen var det blodgivning och det tar också på krafterna. Nu när jag kommit förbi det kanske det bara är hjärnan som talar om att även om musklerna är fit for fight så är det läge för litet lugn. 
Fast det var ungefär en kvart i fredags morse som det kändes tungt. 
Sen drog jag en lugn mil runt Kungsholmen. 

Igår en inspirerad fartlek på vanliga milrundan och idag 18km längs den renoverade Roslagsbanan. 

Nu sitter jag på grönan och inväntar några ur den yngre generationen för att få åka hem efter heldag. 
Nästa vecka tänkte jag köra igång med LL träning. Fast vi får se vad det kan bli. 

Vi ger oss inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar