onsdag 16 juli 2014

Intervall del2 med sargrensning

Det blev ju inget fullt intervallpass igår, så jag beslöt fylla ut det på lunchen idag. Men jag hade ingen lust att köra för hårt, efterom jag tänker mig ett tröskelpass imorgon. Därefter vidtar semester, och då är det osäkert vilken typ av hårdkörning man kan tänkas få. 

Idag när jag kom ner till IP så hade man bestämt sig för att rensa bort ogräs längs innersargen. Sommarjobbarna slängde ner redskapen så de täckte de två innersta banorna och sedan satte de sig på banan och pillade. Efter gårdagens samtal, tyckte jag att detvar ett lovvärt initiativ, men jag frågade om de verkligen behövde låt grejerna ligga överallt? Jag fick en sur blick, men redskapen flyttade de på. Jag joggade runt för att bli ordentligt varm, och ökade tempot i några korta ruscher. Efter tre varv bestämde jag att nu är det dags. Då kom det in ett par som bestämt sig för att joggainnervarvet. Jaja, jag är inte så snabb så det får väl gå.
Kändes bättre idag, men inte toppen. Skavsåret ömmar, och även om det känns mindre när jag springer än går, så blir fotisättningen inte naturlig. Men första kilometern gick på 3:52. Men den var aningens ansträngd. Beslöt att gå tillbaka till gårdagens tempo. De följande blev 4:02, 4:04 och 4:03. Jag är tillbaka i januari känns det som och behöver draghjälp för att pressa ner tiderna. Igår var där ett par snabba killar som låg i 3:20, det hade väl inte hjälpt så mycket idag, men mer än joggarna idag.

Nu, några timmar senare känns passet inte alls, nästan ogjort. Kanske skulle ha kört ett par varv till? Nä, det var för varmt. Nu hoppas jag att jag kan få skavet läkt under semestern, så att det går att trampa på ordentligt. 
Vi ger oss inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar