torsdag 17 juli 2014

Semesterbehov

Idag var det sista arbetsdagen innan semestern. Jag är redo för semester nu. Det har varit ett bra jobbår och ett brs träningsår hittills, men just på slutet har jag känt att det kommit grus i träningsmaskineriet åtminstone. 
Nå, delvis beror det på småskador och delvis på värmen. Jag är ganska ovan vid att springa när det är över tjugo grader. Nu ska vi semestra en tid i ännu varmare klimat, runt 35 grader räknar jag med. Ska bli intressant att se hur kroppen reagerar på det. 

Idag joggade jag upp till hackstaspåret där jag hade tid för två varv på två och en halvan. På min telefon mäter GPSen ibland upp 2km men oftast kortare. Visserligen är det kuperat och visserligen går spåret i krokar till höger och vänster, men jag undrar ändå om det inte är en glädjemätt bana. 
Hur som helst gick det inte fort idag. Första varvet en sekund snabbare än andra med en total snittfart om 5:05. Fast det kändes inte så långsamt. Särskilt som jag på båda varven fick 20s snabbare första halva. 
Jobbigt var det och hemjoggen sedan gick i snigelfart.  
Väl hemma blev det middag och avslutande packning. Taxin är beställd till 3:30 imorgon (sic!). Fast sen får man väl sova på flyget. 
Vi ger oss inte. 

1 kommentar: