söndag 29 november 2015

Veckomara-sakta högre veckomängd.

Det blev ett maraton den här veckan. Uppdelat på sex dagars blandad löpning. Höjdpunkten var dagens runda om drygt 14km, som var den första att snitta under fem minuter per kilometer. Jag sprang klocklöst, med telefon i fickan och kunde kika efteråt. Alltid lika spännande. Det kändes bra. Jag tyckte att jag hade bra kontroll hela vägen och jag tog inte ut mig. Det kändes närmast som att jag skulle kunnat ge mig ut på ett varv till på direkten.

Annars har det varit en vecka med några utomhuslöpningar, inklusive en transporttur till jobbet,och några korta pass på löpbandet. Bla sprang jag 5:an på strax över 22min, utan att i början av passet ha funderat på att springa snabbdistans. Eller, ja, progressivt, intervall. Hm. Fortsatt en hel del styrka och alternativträning i gymmet, men bara fem a tio minuter på rodd och crosstrainer. I bensträck nådde jag i fredags 3x10 @ 70kg. Fortfarande segt med baksidan dock.

En vecka till i lugn omfattning innan det blir dags att köra igång marasatsningen nästa måndag. Håller på och går igenom det senaste året för att se vilka lärdomar jag kan dra och hur nästa år skall utformas. Tillbaka. Starkare.

Vi ger oss inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar