lördag 7 november 2015

Inget Vintermarathon

Jag känner mig som citatet "idag gör jag ingenting, liksom igår, men då blev jag inte färdig". Fast det handlar om inte-löpandet. Idag, hade jag velat var en av de 1000 som skulle springa Vintermil eller vintermarathon. Det blev inte så, det blev en innebandymorgon med åttaåringar. Kul det också, men på ett annat vis. Lycka till för de som springer idag!
Veckan som gick har jag fortsatt i gymmet. Har blivit knappt fem timmar. Har jobbat med fyra maskiner, tre för rörlighet och svett, och en för benstyrka.
På crosstrainern har jag varierat korta pass (10-20min) med längre (40min). Gått till nivå 17 som bas. Körde ett par gånger växelvis en minut 19, en minut 16 under tio minuter efter tio minuters uppvärmning. Crosstrainern känns ganska okay nu. 
På rodden har jag ökat till 10minuter den här veckan. Legat mellan 190 och 200watt. Fått rejäla blodblåsor (klantigt), men hänger i. 
Slutligen fem minuter om dagen i stakmaskinen. Runt 2:15/500m. 
Den sista maskinen är bensträckaren. På mage måste jag göra något fel, för det känns inte i baksida lår utan vader. Ligger på 28kg, och provar på 35. 3x15 reps är standard. Sittande har jag 49kg i utgångsvikt, men är på väg mot 56. Samma 3x15 här också.
I övrigt är jag fortfarande väldigt vilsen i gymmet. Funderar på att anlita en pt för att komma igång, men samtidigt är jag inte jättesugen. Jag har ett antal övningar som jag fått att fungera tidigare med kroppsvikt som motstånd. De blandar jag från. 
Slutligen har jag testat litet löpning, i form av få minuter på löpband. Känns avigt. Har sprungit några varv på gymnastiksalens golv, och det känns bättre. Det stramar och känns, men gör inte ont. Bestämde mig för en vecka till i gymmet. Nästa helg blir det en hotellnatt och då tänkte jag göra löppremiär på ett spår jag inte sprungit på sen gymnasiet. Det ska bli spännande. Minns att där finns en riktig mördarbacke efter ? 6-7 kilometer av kvartsmaran. Undrar hur den känns nu. Sist sprang jag med två kompisar som fick peppa mig runt. Löpning var ingen styrka som ung. Inte just nu heller, men jag längtar.

Vi ger oss inte!

2 kommentarer:

  1. Det är bara att kämpa vidare, det kommer nya lopp och andra fajter att ta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för pepp. Den här tiden av året är det mycket värt! Grattis till ett fantastiskt år!

      Radera