fredag 4 november 2016

Uppladdning inför Vintermaran

Igår tog jag ledigt och spenderade dagen med barnen. Det slutade med att jag under uppvärmningen vid pingisbordet gick fram och satte låret i bordshörnet. Perfekt uppladdning inför lördagen. 

I onsdags lovade prognosen hällregn så jag gick och köpte regnjacka av fjolårsvinnaren Bergstedt. Hoppas jag slipper använda den i alla fall. Just nu ser det hoppfullt ut med plusgrader lätt vind och moln. 

Fyra korta pass inklusive 3x800m på krillan. Målet var 3:20, dvs 100 s per varv och jag låg väl strax under det och det kändes bra. 4:10 per kilometer är ungefär milfart idag men vaden kändes okej igen. 

Jag satsar offensivt mot en ordentlig putsning av pb:t men realistiskt sett finns det inget som talar för det. Framförallt för få långpass. Bortsett från vintermaran 2014 har alla mina öppningar varit inom fem minuter. Andra halvan har gått mellan fem och 10minuter långsammare (förutom 2014, 20min). Jag gissar att det kommer att bli ett nytt 2014 nu, men med en snabbare start, kanske 3:45? Målet är under 1:40 på första halvan vilket känns realistiskt. Möjlighet finns att tappa fem sex minuter på andra och ändå slå pb. 

Om nummerlappen är ett omen så är det ett gott dito. 190minuter är ett mål jag hoppades nå våren 2017, innan jag insåg vad som krävs. 

Brorsan har vilat sig i form efter knäproblem och väntar inget stort bara ett kul lopp. Det tror jag att det blir. 

Vi ger oss inte. 

2 kommentarer:

  1. Lycka till Urban, hur dags är starten? Går det att följa live på nätet?

    SvaraRadera
  2. Tack Nisse. Start 10:00. Vad jag vet går det inte att följa på nätet, men resultatlistan kommer upp allteftersom.

    SvaraRadera