lördag 7 maj 2016

Snart dags för tävlingspremiär

Upptäcke just att förra veckans sammandrag aldrig blev publicerat. Nåja. Här då.

Ja, så var det bara en vecka till start. Har sedvanliga myror i kroppen, lätta förkylningssymptom och allmän osäkerhet. Det blir Kungsholmen runt precis som de senste tre åren. Fast en väsentlig skillnad!
Promoverad till startgrupp 1 i år. Litet konstigt med tanke på att det bara skiljde en halvminut mellan 2014 och 2015. Fast kul samtidigt. 

Hur ligger jag till i år jämfört med tidigare år? I söndags körde jag ett tungt 32,5km pass. Det gick på 3timmar precis. Noterade att jag gjorde nästan exakt samma runda för precis ett år sedan minus 500m på samma tid. Fast känslan helt olika. Ifjol började jag med fem lugna kilometer med sonen, i år körde jag tufft i uppförsbacken ut mot Hakungekrossen och fick börja gå efter 24km. Slut på energi? Nej, bara uppgiven, men bet ihop och kunde jogga hem i lägre tempo. 
Vilade måndagen och sprang sedan hem i bra tempo 14kilometer i tisdags följt av en lagom snabbmorgontur i onsdags.

Vädret har inte direkt varit på topp så när jag satt och gruvade mig över torsdagens planerade 10x800m i hällregn och nollgrader blev jag glad när jag fick ett sms av en gammal kompis. "Du minns att vi ska käka lunch idag?" . Min kalender sa att det var lunch fredag den 28:e. Skönt.

På kvällen blev det istället ett kuperat 1x30min i tröskelfart, runt 4:20. Nöjd med den farten på den hårda banan men full av respekt att det kommer att göra ont nästa vecka.

Avslutade arbetsveckan med ytterligare en morgonlöpning och trots den hårda löpningen på kvällen så höll jag under femtempo, i motvinden.

Planen i helgen är 2x18km. Egentligen behöver jag långpass men tiden är begränsad så det får bli backtoback istället.  
Veckan framåt vila måndag, därefter någonform av intervallwr kanske typ 3-4x 1000 el 5 backar. Onsdag morgonjogg, torsdag lugn jogg, fredag vila eller lätt jogg. Sen gäller det. Prognosen säger moln och 18grader, ungefär som ifjol. Linne och shorts borde funka, sen är frågan om det blir fastwitch eller Kinvara? Efter skavsårsinledningen så känns Kinvara litet mera jag än Fastwitchen. 

Vi ger oss inte



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar