lördag 19 december 2015

250mil, blodgivning och spring(förmusik)hjälpen

Det har varit en god vecka. Jag har gett blod för andra gången i höst, vilket märktes idag när jag tog mig runt skäret i det vackra vädret. Det kändes tungt och trögt, och knappt 8km på 38minuter var ändå ett gott tecken. 
Annars har det varit en ny vecka lik förra, bortsett från att det på tisdagens pass blev fyra 500intervaller, på i snitt 5s snabbare än förra veckan. Det går litet framåt. Sen blev det ett ganska hårt löpbandspass på onsdagen innan det skulle bli julbord på Fotografiska.

I torsdags 6km löpbandsdistans rakt fram.

Det hela inramades av måndag och fredag i gymmet. I måndags litet crosstrainer start och i fredags cykel. Sen de vanliga rörlighets och styrkeprogrammen. I bensträck 2x12 @77kg och 1x12@ 84kg. Bekväm med 77, men 84 är tufft. För baksidan närmar jag mig 3x10@35kg. Att det ska bli bekvämt alltså. 

Totalt har under veckan 47km loggats. Därför blev det 500kr till musikhjälpen. #springmh15

Under veckan passerade jag 250 sprugna mil, för tredje året i rad. Det bör bli 10 till i och med att jag nu har ledigt fram till nyår.

Mina favorit Saucony Ride passerade idag 1335km och är därmed det par skor som jag sprungit längst i. De fyller 1år i dagarna, men känns väldigt fräscha och har kvar bra stuns. Väldigt nöjd, och funderar på att ersätta mina Asics nimbus med ett par till.

Det känns ganska bra löpmässigt just nu. Borde betyda något.

Vi ger oss inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar