onsdag 1 juli 2015

Provspringning

Det har varit mest semesterspring senaste veckan. Fick ihop kanske 50km på spridda milar och korta pass. Fokus har varit kontinuitet och efter förra veckans snabbtest på femman, är det laddning för lördag som gäller. Juni som vanligt litet mindre distans. Månaden slutade på 185km, lite nesligt att missa 200km märket, men nu är det semester. Juli blir bättre!

Igår var jag och brorsan ut till Vibysjön och testsprang det korta varvet. Det kändes tungt. Sjutton grader och kvavt äringen favorit. På lördag lär det bli 25grader och strålande sol. Första gången jag tävlar under liknande omständigheter.


Banan är litet förrädisk med många långa uppförslut, och kort nedförsbackar. Det är egentligen bara början på varvet till Viby kyrkan som lutar svagt nedför. Vi snittade 5:05 igår på de knappa elva - vi lyckades springa fel vid ett tillfälle. Varvet är ung 10km och springs en gång. Men det är en tre varvs bana typ 10+12+12 plus fyra kilometer ner och upp. Skön start får man då det är nerför de första fem-sex kilometrarna innan det böljande börjar. Inte segt som Lidingö, men nog ingen persbana för mig, särskilt inte med värmen. Kramp oroar. 

Det var ganska tungt att springa igår och även om vi höll ett långsamt miltempo, så var det progressivt snabbare och sista delen gick i 4:30 tempo, det kommer det inte att göra på lördag. Funderar nu på var mina extra vätskelangningar skall stå. Mycket vatten lär gå åt.

42 anmälda när jag kollade. Dyker säkert upp någon ytterligare, men 50? Verkar vara ett tiotal som springer som jag eller fortare, oklart om det finns någon att sällskapa med, men det får bli vad det blir. Det skall bli kul i alla fall.
Vi ger oss inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar