torsdag 25 juni 2015

Semestersnabb?

En knapp vecka in på semestern börjar den värsta jobbångesten ha lagt sig. Har äntligen kommit ut på landet för en veckas maratonladdning. Snart dags för mara nummer två på en dryg månad. 
Jag har inte fått till några riktiga långpass sen Stockholm marathon, men två 20km turer med litet extra fartinslag. Oroar mig litet för att jag skall tro att det är en bagatell att springa två maror så tätt efter varandra. Känner mig helt okej efter förra veckans blodgivning.

Idag roade jag mig med att anmäla jobbkollegorna till Bellmanstafetten, och då kände jag att ett fem kilometersträningslopp vore på sin plats. Efter ett par timmar i bil och urpackning, snörde jag på mig skorna och joggade upp i skogen. Det ligger en ganska rak knappt tre kilometer lång grusväg uppe i skogen. Den är inte direkt kuperad, men har sugande motlut och sköna nedförslut, kanske tre av varje om några hundra meter styck. Trampar iväg bra den första kilometern på 3:53. Sen känner jag att jag spänner mig litet och lättar på farten och håller kanske 4:05 på de följande. Efter vändning är det först uppför och sedan tung motvind. Efter tre kilometer drabbas jag av håll och får stanna upp en kort sväng och slappna av. Strax igång igen men kilometertiden blev naturligtvis längre. Blir ett till kort stopp på nästa kilometer så tillslut landar rundan på 22:28, över 5,3km. Känns som ett bra avstamp inför hösten då jag tänkte springa litet kortare och fortare. 
Sen blev det rakt ner i sjön för svalka.

Igår fick jag med sonen på en kort tur hemikring. Då stod jag över badet men inte han.
Vi ger oss inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar