fredag 8 maj 2015

Tävlingspremiär imorgon

Imorgon är det dags för Kungsholmen Runt och halvmara distansen. Jag har bara sprungit två halvmaror tidigare, Kungsholmen Runt 2013 och 14, båda med gott resultat. Förmodligen mina två näst bästa prestationer bakom Premiärmilen ifjol. Dels springer jag mycket av min lunchlöpning på Kungsholmen, och dels har jag haft min formtopp då de senaste åren. I år hoppas jag att formtoppen skall komma den 30 maj. Jag hade förhoppningar om att sänka PB:t ordentligt fram till dess att jag fick ont i vänster lårs baksida. Kämpade några veckor med att göra rehab övningar, men allt eftersom det lättat har det blivit mera spring. Å andra sidan är ju banan lätt annorlunda dragen i år, vilket gör att det är svårt att veta om det beror på banan eller formen. Om det blir nåt vill säga.
Ser ut att bli shortsväder imorgon så jag satsar på det.möjligen tar jag korta tights.

Veckans träning -3 pass- först i tisdags 9km varierad löpning längs Roslagsbanan, 800m mara-fart -200m fullt ös. Snitt 4:20 på en väl kuperad historia är bra. 
I onsdags morgonlöpning till jobbet i spöregn. Tunga skor.
Igår var jag och bytte tshirten man fick vid nummerlappsutlämningen i onsdags. Bad om large och såg inte förrän jag kom hem att de gett mig en XL. Nå efter bytet joggade jag tillbaka och sträckte ut en kilometer längs Kungsholmsstrand. Kändes stelt kantigt och flåsigt. Bra så. 
Tar med mig äldsta dottern som kör milen liksom ifjol.
Det blir kul i alla fall PB eller ej.
Vi ger oss inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar