torsdag 29 maj 2014

Om några månader

Årets mål är att ta mig igenom Lidingöloppet. Därför har jag under vårens träning lagt in mera av kuperat, och terräng än tidigare. Jag skulle säga att jag nog ökat från 5-20% icke asfalt. 

I det vakuum som uppstod i och med veckans förkylning, beslöt jag mig att skaffa ett par robusta terrängskor, då jag planerar litet mera off-road under sommaren. Så jag tog mig till Runners store och kom därifrån med ett par inov8 roclite 295. Jag har ganska små fötter för min längd, men ganska breda. Det är därför jag trivs så bra i mina pureflowskor. De här inov8 skorna gav litet samma känsla, kanske till och med litet tajtare runt foten. I butik kan man ofta vara litet slarvig med knytningen, men de satt riktigt tajt även när jag ökade farten på bandet ordentligt. Nu är jag ingen fan av löpband, så den riktiga testen kommer efter maran.

Imorse var jag ute och lufsade runt när lillkillen skulle hem till en kompis. 3 km på en kvart i blåsten, blev det första passet på en dryg vecka. Konstaterade att 1) dumt att ta långärmad tröja 2) under vindtygsjacka 3) med mössa och vantar 4) i solen. Det positiva var att det gick lätt och att det inte ont eller stökade i varken höfter, vader eller hälar. Det negativa, tja, pulsen för hög, pulsfallet okej under första minuten, men sen tog det stopp. Konstaterar en fortsatt förhöjd vilopuls även efter en timma på rygg. Fast den är på väg ned mot det vanliga.

Om ett par timmar bär det av mot Expot och nummerlappsuthämtning. Favoritskorna åkte just in i tvättmaskinen. 

Vi ger oss inte, vi börjar om.

1 kommentar: