onsdag 21 maj 2014

Skånsk morgon

Jobbet skickade mig på utflykt till Skåne, så jag passade på att hälsa på goda vänner. 

Innan jag åkte var jag ner på Kristineberg och testade en kort intervallstege. Ibland följer jag programmet slaviskt ibland blir det efter humör. Då bjöds det på sol och värme så korta shorts och linne och snabbskorna, mina adidas feather 2, som jag inte kunde motstå. Kycklinggula och fina höll de på att ta mig under fyrtio minuter. Mina första adidas löparskor på över tjugo år.  

Tanken var tre gånger 4-3-2-100m. Jag bestämde 100m joggvila, och under 90s per varv. Landade strax under, typ89,88,86 på de långa och 20,18,18 på de korta. Blev summa kilometrar ner mot 3:20. Kändes bra hela vägen, och det fanns marginal. 

I morse vid sextiden befann jag mig sydost om Malmö, på platten. Joggade ut i strålande sol. 
Man möttes av böljande rapsfält och stora svingande vindsnurror. I denna omgivning pinnade jag på i först ganska makligt tempo, men efter hand när jag fått upp värmen tryckte jag på litet. Passerade en liten håla som skyltade med kombinationen bildelar och trädgårdskonst. Just då ville inte mobilen fotografera.

Efter en knapp halvtimma och sex kilometer vände jag och lufsade hem igen till ekobyn.
Ekobyn låg stilla i morgonsolen och inga byinnevånare dök upp. Förutom en.
Men sen var jag hemma och fick drygt 12km på en timma och kunde ta en kvarts stärkande höftböjarövningar och magstyrka innan husets innevånare vaknade.

Oroskänslan jag haft i hälsena/nedre vadmuskel verkar ha släppt nu. Har inte haft några riktiga känningar under dagens prommenader.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar