söndag 18 oktober 2015

Trasigt

En kärv vecka till ända. Jag har ställt skorna på hyllan. Jag har skaffat mig en spricka eller stressfraktur i foten. Det som jag fram till i måndags trodde var en sträckning i foten pga instabila lättviktsskor har visat sig vara värre. Jag haltar och kan inte lyfta foten ordentligt. Lindad går det braatt gå, men nu är det löpvila och som det ser ut, ingen vintermara. 
Men det får vara som det är med det. Jag får alternativ träna och jobba i gymmet så svettig skall man bli.

Allt bleknar dock vid sidan av svärfars bortgång. Han var nästan 80, men sjuk sen länge. Märkligt att det blev nästan på dagen ett år efter pappas död. Svärfar var aldrig någon idrottsman, däremot älskade han fotboll, och hade i sin ungdom fastnat för Birmingham. Birmingham? Hm. Gult och blått i alla fall.

Höstvila nu i alla fall.

Vi ger oss inte

4 kommentarer:

  1. Ojdå, det var tråkigt att läsa.
    Beklagar sorgen.
    Var i foten har du stressfrakturen?, Fick själv en stressfraktur i ena foten för snart 2,5 år sedan. Det var i lite innanför"pekfingertåns" fäste. Tog lång tid att läka. Känner fortfarande av en molande känsla ibland.
    Hoppas du rehabar på ett bra sätt och snart kan ta på dig löparskorna igen.

    Med vänlig hälsning, Nisse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nisse. Jag följer ditt alternativtränande. Själv är jag mest fundersam över att komma igång på gymmet. Men idag ska jag dit! Urban

      Radera
  2. Min högerfot mår åxå lite dåligt nu! Vi får kämpa!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. man får gnälla en gång eller två för självskapade problem tycker jag. Sen biter vi ihop. Framåt!

      Radera