söndag 26 oktober 2014

Dagens slarv

Jag har känt mig inte bara tung till sinnes utan även kroppsligt de senaste veckorna. Trots att jag hållit igång löpningen har jag nog ätit litet för mycket. Vågen säger det i alla fall. Å andra sidan väger jag mig inte varje vecka, eller hm, varje halvår? Så vem vet hur länge det pågått. När jag tittar på min statistik ser jag att jag i våras höll ett snitt på 300km per månad som nu blivit 200 under hösten. Jag ligger på 190 för oktober och hade planer på att komma upp i minst 250km, men 
Idag skulle jag hämta yngste sonen från barnkalas. Tog cykeln och höll hans sparkcykel över styret. Inte så smart. Jag flyttade hande litet till vänster och så gled cykeln litet i mitt grepp och in i framhjulet. Tvärstopp. Som tur var gick det sakta men tillräckligt för en del skrapsår på underarm och höft. Känner en del smärta från revben men tror inte på något brott. Men tappade i alla fall springsuget, och eftersom jag var tvungen att ställa in gårdagens runda, så blir det rejält avbräck ihelgen.


Men det känns ganska bra med ett par vilodagar. Men om det blir Vintermarathon så lär det bli ett lugnt tempo.

Vi ger oss inte

1 kommentar: