söndag 18 september 2016

Lidingödags

Sitter på Arlanda på väg ut igen. Bara en vecka sedan senaste resan. Läser fjolårets inlägg från veckan innan Lidingöloppet. Inbillar mig att jag inte behöver skriva samma som då. Likheten framförallt frånvaron av långpass. Två 20kilometare efter Stockholm marathon. Svårt med tiden har jag sagt förut. Men planen är två till i oktober. Ett 25 och ett 30+.

Den här veckan har jag dragit ner på träningsmängden rejält. Trots fem pass kom jag inte upp i 40km ens. Hoppade tex över gårdagens planerade snabbdistans då jag kände mig ur form. Litet sömn i veckan och mycket i huvudet, svaga förkylningssymptom så jag tror det är lagom så här. 

Började veckan med en skön kvällsjogg med sonen. 
På tisdagen joggade jag ner till Karlberg och körde fem supertusingar på kilometerrundan. Delade upp den inte riktigt i 400-300-200-100, men som kändes smart. En minuts ståvila emellan och kanske två serievila. Gick bra då jag kunde hålla tiden ungefär samma hela vägen. 
I onsdagskväll en kortrunda hemikring för att hämta cykeln som jag lämnat på morgonen. 
På torsdagen  laddad för en stege som jag körde för några veckor sedan. 10-8-6-4-2 minuter runt en favoritrunda. Kuperad med flera broar, men ändå med vila mellan backarna (inte som Bosöbackarna direkt). Fick med en kollega som inte riktigt orkade tempot. Trött efteråt och precis som sist har det följt mig in i helgen. 
Hann dock med en lugn runda kring Kungsholmen i fredagslunch med dagens korta fyra blev det totalt 38, men en hel del av detta snabbt. Hade jag varit hemma idag så hade jag kört snabbdistansen, men nu får det vara bra. 

Jag har inte bestämt om jag ska hämta nummerlapp på fredag eller lördag. Sen start (rent allmänt, jag är i grupp 2) gör att man ju hinner på lördag, men brukar vara skönt att ha det fixat i förväg. 

Planen blir att köra ungefär som ifjol, och vara fräsch vid Grönsta. Har i alla fall fått mera kuperat i år än de föregående åren så jag hoppas det ska räcka. Brorsan startar i samma led och jag har föreslagit att vi hjälps åt, vi får se på lördag. Han har familjerekordet just nu på 2:34.  Undrar om vi kan slå det?

Vi ger oss inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar